مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

علت ضعف تحصیلی نوجوانان

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۵:۳۴ ب.ظ

علت ضعف تحصیلی نوجوان :

در برابر ضعف تحصیلی نوجوان چه کار باید بکنیم ؟

اهمیت علاقه به درس چقدر در ضعف تحصیلی نوجوان تاثیر گذار است ؟

در قدم اول به نوجوانتان بگویید که از او انتظار دارید که در کلاس های بیشتری شرکت کند و نمره خوب بگیرد و در صورت پایین بودن نمرات مدرسه ، هرگز او را سرزنش نکنید چرا که او احساس بی ارزشی می کند .

همیشه سعی کنید به نوجوان خود بیشتر انگیزه دهید و او را تشویق کنید تا بهتر یاد بگیرد و زمانی که نوجوانتان تلاش زیاد می کند اهمیتی ندهید که نمره ی او در سطح پایینی او در چه سطح خواهد شد ولی بیشتر تلاش کنید از او قدردانی و حمایت کنید چراکه اینگونه اعتماد او افزایش می یابد و باعث ایجاد انگیزه در او می شود .

علت ضعف تحصیلی نوجوان چیست ؟

در این شرایط ناراحتی خود را بروز ندهید و فقط به او بفهمانید که او را همین گونه که هست دوست دارید و از ضعف تحصیلی فرزند خود احساس ناامیدی نکنید و سعی کنید او را به همین شکل که هست بپذیرید و بهتر است علت افت تحصیلی فرزند خود را بیابید .

اهمیت دوستان نوجوان در امر تحصیل او :

گاهی در بین نوجوانان پیش می آید که با دوستان خود بسوی مصرف مواد مخدر می روند که والدین در این شرایط باید در قدم اول مشکل را پیدا کنند و سپس آن مشکل را حل کنند و در قدم بعد سعی کنند نوجوان را  به محیط تحصیلی و انجام تکالیفش باز گردانند . همچنین والدین باید در حد توانایی نوجوان خود از او انتظار داشته باشند گاهی توان فرزند شما در حد گرفتن نمره متوسط یا پایین است بنابراین شما نباید بیش از این از او انتظار داشته باشید .

همیشه سعی کنید بهترین مدرسه برای کودک را انتخاب کنید چرا که مدارس با یکدیگر متفاوت هستند و در نظر داشته باشید که میل و علاقه نوجوان خود را در انجام هر کاری بسنجید و تمام توجه خود را منعکس کنید به علاقه نوجوانتان . مسلما نوجوانی که به یک شغل علاقه ندارند از نظر روحی و روانی در فشار قرار می گیرد بنابراین به او اجازه دهید تا با علاقه کارهای خود را انجام دهد .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹
heiroo com