مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

فرا رسیدن روز پدر یا مادر

فرارسیدن روز پدر یا مادر زمانی که آن ها فوت کرده اند

فرا رسیدن روز پدر یا مادر ؛ برای کودکانی که والدین خویش را از دست داده اند روز پدر یا مادر می تواند دردناک باشد . به ویژه زمانی که اولین سال درگذشت آنان باشد . این واقعیت می تواند در مورد نوجوان ها و یا حتی بزرگتر از آن ها نیز صدق کند .

چنین موقعیتی را نمی توان نادیده گرفت . در جامعه ما مردم به این روز های ویژه ، اهمیت بسیاری می دهند . ما می توانیم به کودکان کمک کنیم تا آن ها نیز روش هایی برای چنین روزهایی بیاموزند .

فرا رسیدن روز پدر یا مادر

موسس و مدیر اجرایی گروه تسلی بخش ( گروه ملی که به کودکان سوگوار کمک می کنند) معتقد است : مرگ یکی از والدین برای کودک تجربه ناگواری است .

تلاش ما این است که به این کودکان کمک کنیم تا بتوانند این درد را تحمل کرده و در روز پدر یا مادر کمتر از این نظر آسیب ببینند .


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

در اینجا برخی از روش های مشاوره در زمینه ی فرا رسیدن روز پدر یا مادر زمانی که آن ها فوت کرده اند ؛ را مشاهده می کنید :

فرا رسیدن روز پدر یا مادر

روش هایی را برای گرامیداشت فرا رسیدن روز پدر یا مادر پیدا کنید و در مورد آن ها داستان ها یا خاطرات خوبی برای کودکان تعریف کنید .
کودکان را تشویق کنید تا در مورد احساسات خویش صحبت کنند و این احساسات را باشما تقسیم کنند . اجازه دهید آن ها احساسات خود را با ترسیم کردن نقاشی بیان کرده و از رنگ های مختلف در این خصوص استفاده کند .

مثلا رنگ زرد برای شادی و خوشحالی و رنگ آبی برای غمگین بودن و رنگ قرمز برای خشمگین بودن .
می توان یاد و خاطرات پدر یا مادر را با به این صورت گرامی داشت . رفتن به رستوران مورد علاقه آنان یا به مکانی که که برای پیکنیک همیشه به آن جا می رفتند .

یک جعبه مثلا جعبه کفش را انتخاب کرده و روی آن بنویسید ” جعبه کنار آمدن ” . سپس به بچه ها پیشنهاد دهید که کارهایی را که دوست دارند در روز پدر یا مادر انجام دهند بر روی کاغذ نوشته و درون جعبه بیندازند . ( فرستادن ایمیل به دوستان ، نوشتن یک کتاب خاطرات ، خوردن یک بستنی قیفی ) . آن ها می توانند برای آن روز ویژه برنامه ریزی کنند .
تاجایی که امکان دارد نامادری یا ناپدری ، پدربزرگ ، خاله ، دایی ، عمو ، عمه و یا دوستان صمیمی را در این گونه مراسم درگیر کنید .



برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو