مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

چگونه خونسرد باشیم ؟ 1

چگونه خونسرد باشیم

چگونه خونسرد باشیم ؛ افراد بالغ دوران کودکی را به عنوان یک دوره ی خالی از تشویش به یاد می آورند . دوره ای خالی از مسؤلیت ، نگرانی یا مشکل . ولی کودکان دنیای امروز از جهات گوناگونی تحت فشار های سختی قرار دارند .

آن ها مجبورند چیزهای متفاوتی نظیر خواندن و نوشتن و حساب کردن را حتی قبل از ورود به دبستان بیاموزند . کودکان می دانند که از آن ها انتظار می رود تا دبیرستان را تمام کنند و وارد دانشگاه بشوند . آن ها اغلب مجبورند تنش های طلاق ، اشتغال والدین ، نگرانی های روزانه ، یا ساعت های تنهایی در خانه را تحمل کنند . خطر جنگ هسته ای ، ربوده شدن توسط دزدان بچه و قتل ، توسط کودکان و اطرافیان به کودکان ابراز می شود .

تنش های دنیای کودکان ممکن است به صورت نشانه های فیزیکی نظیر بی خوابی ، سردرد ناشی از فشار عصبی ، خیس کردن رختخواب در شب ، یا ناراحتی های گوارشی عصبی خودنمایی کنند .

 

چگونه خونسرد باشیم ؟ 4


یا ممکن است به صورت تظاهرات احساسی نظیر عصبانیت ، پس زدن و ترس مشخص شوند . این تظاهرات را می توان به عنوان یک مشکل تربیتی تفسیر کرد . به عنوان یک پدر یا مادر می توانید روش های کنترل تنش را بیاموزید . این روش ها به شما و کودک کمک می کنند تا بر اضطراب چیره شوید .


پاسخ مشاورین متخصص به چگونه خونسرد باشیم

مشاورین متخصص مرکز مشاوران هیروو به والدین و کودکان راه های آرامش را می آموزد و از طریق تجربه ی شخصی و حرفه ای می داند که آموزش روش های کاهش تنش ، در زندگی شما و کودکتان تغییرات مطلوبی ایجاد خواهد کرد .

آموختن این روش ها به تمرین نیاز دارد ، پس برای آموختن آن ها زمان صرف کنید . مطمعن باشید که به زحمتش می ارزد .

برنامه ی مشاوره و متن هایی که در آخر این بخش پیشنهاد شده اند را برای پاسخ به چگونه خونسرد باشیم امتحان کنید . به دستورات ذیل که برای والدین و کودکان طراحی کرده است ، توجه کنید .

۱ – واکنش های تنش را تشخیص دهید . امیررضا هر روز پس از مدرسه دچار سردرد می شود . مینا به خاطر چیز های بی اهمیت عصبانی می شود . سام هر روز صبح با دل درد از خواب بیدار می شود . مهسا به سختی ب خواب می رود . اگر همه ی این مشکلات را نشانه های اضطراب و شرایط تنش زا بدانیم ، حدس خوبی زده ایم .

فهرست زیر می تواند به شما کمک کند تا برخی از تظاهرات فیزیولوژیک و رفتاری تنش زا را تشخیص دهید . به خاطر داشته باشید که این نشانه ها می توانند ناشی از مشکلات جسمی باشند ، بنابراین ، قبل از آن که یک نشانه ی پایا را به عنوان یک اثر فیزیولوژیک تصور کنید ، آن را با پزشکتان در میان بگذارید . گاهی از این نشانه ها برای کسب توجه یا در رفتن از زیر بار تکالیف استفاده می شود .

2چگونه-خونسرد-باشیم-؟


ترکیب عوامل جسمی و روانی و در پی آن واکنش ها و نتایج آن

گاهی واکنش ها ، ترکیبی از همه ی این عوامل اند . کودکی ممکن است برای نرفتن به مدرسه خود را به مریضی بزند . او از توجه اضافی اطرافیانش لذت می برد . این کودک در مدرسه مشکلاتی دارد که می خواهد از آن ها اجتناب کند . پس این بیماری قلابی را بهترین راه حل می یابد .

در این گونه موارد ، ترکیبی از آموزش کاهش تنش و سایر مداخله ها بهترین نتایج را خواهد داشت و شما را در یافتن جواب چگونه خونسرد باشیم ، بیشتر کمک می کند .

نشانه ای استرس ( فشار روانی )

۱ – سردرد ها

۲ – دل درد ها ، رو دل ها ، نفخ ، زخم معده

۳ – تهوع ، استفراغ

۴ – نفس نفس زدن ( شامل تنفس سریع ، تنگی نفس ، گیجی )

۵ – تاکیکاردی ( ضربان سریع قلب )

۶ – دست های عرق کرده و مرطوب

۷ – عادات عصبی ( ناخن جویدن ، کشیدن پوست یا مو ، فشار دادن دندان ها بر روی هم و غیره )

۸ – بی خوابی و سایر مشکلات خواب

۹ – ترس ها و اضطراب ها

۱۰ – خجالتی بودن و اجتناب از موقعیت های اجتماعی

۱۱ – از کوره در رفتن

۱۲ – حساس یودن بیش از حد در برابر انتقاد و سرزنش

۱۳ – کاهش قدرت تحمل در برابر ناتوانی ها

۱۴ – آشفتگی و عدم تمرکز فکر به علت تشویش

چگونه-خونسرد-باشیم-؟

ادامه ی تمرین های کسب آرامش ؛ بیشتر بخوانبد

۲ – به کودک خود کمک کنید تا واکنش های ناشی از تنش را تشخیص دهد . وقتی به این نتیجه رسیدید که این نشانه ها در اثر فشار روانی ( استرس ) ایجاد شده ، می توانید در مرحله ی بعد ، به او کمک کنید تا بر احساساتش برچسب بزند و علت بروز آن ها را دریابد و راحت تر جواب چگونه خونسرد باشیم را پیدا کنید .

چندی پیش یکی از متخصصان اطفال ، دختر بچه ای را به ما معرفی کرد که در مدرسه دچار دل درد و استفراغ می شد . این متخصص نتوانسته بود برای این علامت ها ، علت پزشکی پیدا کند . سرانجام کودک ، با کمک والدینش در یافت که نگران است مبادا توسط هم کلاسی هایش در کلاس جدید پذیرفته نشود . والدینش آموختند که به مشکلاتش گوش دهند و در مورد ترس هایش با او صحبت کنند . آن ها او را تشویق کردند تا هم کلاسی هایش را برای بازی به خانه دعوت کند . و همین طور به او یاد دادند که چطور بدنش را آرام کند . نشانه های فیزیکی او به زودی همراه با کاهش تنش ، فروکش کرد .


چگونه خونسرد باشیم ؟ 5


۳ – سعی کنید منشاء تنش را حذف کنید . بهترین راه برای این کار خلاص شدن از علل اضطراب است . شاید کودک شما بیش از حد در برنامه های گوناگون غرق شده است ؛ شاید خسته است ؛ شاید دیر به رختخواب می رود و یا در مورد وظیفه ای که پشت گوش انداخته ، نگران است .


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

بحث کردن و برنامه ریزی

با بحث کردن ، بازبینی و برنامه ریزی مجدد می توان این فشار های روانی را کاهش داد . یک کودک که ما با او کار کرده ایم ، چندین سال دجار بی خوابی بود . این دختر وقتی درمان شد که والدینش علت ترس او را فهمیدند . آن ها بر پنجره و در اتاق او قفل گذاشتند تا در شب احساس امنیت کند .

بسیاری از کودکان دچار فشار روانی ، مشکلات اصلی را در خانه تجربه می کنند . وقتی ما از آن ها می پرسیم که دلشان می خواهد والدینشان برای کمک به آن ها در دست یافتن به آرامش چه کنند ، در بیشتر موارد جواب می دهند : « این قدر داد نزنند ! » اگر شما از روش ها و راه حل هایی که در این مطلب آمده است ، به جای « فریاد زدن » استفاده کنید ، بهتر می توانید میزان تنش زا در منزلتان کاهش دهید .


چگونه خونسرد باشیم 3


۴ – روش های کسب آرامش را به کودکان آموزش دهید  . به خود و کودک خود بیاموزید تا در برابر موقعیت ها و احساسات مملو از فشار روانی ، واکنش دیگری نشان دهید و با تمرینات ارایه شده پاسخ چگونه خونسرد باشیم را بیابید .



برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو