مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

تاثیر اعتیاد والدین بر کودکان

جمعه, ۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ

تاثیر اعتیاد والدین بر کودکان


اعتیاد والدین چه اثری بر کودکان و آینده ی آنان دارد ؟

اعتیاد چگونه پدیده ای است ؟


اعتیاد بیماری است که در آن فرد به چیزی یا ماده ای وابستگی شدید پیدا کرده به گونه ای بدون آن دچار اختلال جسمی و روانی می شود و حیات فرد به آن ماده بسته خواهد شد .

همه ی ما در اطرافمان همه روزه با پدیده ی اعتیاد و افراد مبتلا به آن مواجه هستیم . متاسفانه تعداد این افراد هر روز بیشتر از دیروز است و از میان آنان جوانان ، نوجوانان و بعضا کودکان مبتلا را مشاهده کرده ایم .

آنچه که اعتیاد به عنوان پدیده ای خانمان سوز بر سر افراد مبتلا می آورد به طور مستقیم و غیر مستقیم است . در این بین افرادی که دارای فرزند هستند بیشترین آسیب را به خود و خانواده و کودکانشان وارد می کنند .

کودکانی که در خانواده ای هستند که والدین مبتلا به اعتیاد دارند معمولا در بسیاری از جنبه های اجتماعی ، تحصیلی ضعیف تر و عقب تر از دیگر کودکانند .

همان طور که می دانیم محیط خوب و سالم در رشد کودکان و شکل گیری شخصیت آنان بسیار حائز اهمیت است حال در نظر بگیرید کودک در محیطی بزرگ شود که والدین او مبتلا به اعتیاد هستند کودک تحت سیطره ی اعتیاد در بدترین و عمیق ترین تباهی ها قرار خواهد گرفت .

از جمله تاثیرات منفی که کودک در خانواده ی مبتلا به اعتیاد درگیر آن خواهد شد :

پرخاشگری ، ترس دائمی ، اعتماد به نفس پایین در برقراری ارتباط به خاطر والدین مبتلا به اعتیاد ، کمبود تمرکز و توجه ، افسردگی ، اضطراب و انحرافات اجتماعی است .

اگر والدینی هستید که دچار اعتیاد هستید و نمی دانید که چگونه با کودک خود که مستعد اعتیاد شده است چگونه برخورد کنید ، می توانید ضمن مراجعه به سایت روانشناسی کودک مشاوران هیروو ، از طریق مشاوره تلفنی با مشاوران و روانشناسان متخصص کودک و نوجوان مشورت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید .