مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

سن مناسب شروع آمیزش جنسی چقدر است ؟

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

میل جنسی در نوجوانی

سن مناسب شروع آمیزش جنسی چقدر است ؟

آیا میل جنسی در نوجوانی باید کنترل شود ؟

باید این واقعیت را بپذیریم که در دنیای امروزی نوجوانان از لحاظ جنسی فعال هستند و این برای بیشتر والدین قابل پذیرش نیست ، اما از روی مطالعات آماری می توان به سادگی فهمید که رابطه ی جنسی در میان نوجوان ها شایع و رایج است .

طبق مطالعات آماری،  نیمی از تمام نوجوانان کشور آمریکا حداقل یک بار ، رابطه ی جنسی داشته اند که البته می توان گفت  این آمار در کشور ما نیز ، کم نیست .

سن متوسط اولین رابطه در میان نوجوان ها 16 سالگی است که البته این عدد در میان پسران و دختران متفاوت است . شکی نیست که سن آمیزش جنسی به نسبت نسل قبل ، شاید یک دهه تغییر کرده است .

میل نوجوانان به رابطه ی جنسی نسبت به والدین خود در سن پایین تری است که این مسئله  در میان دختر ها و پسر ها یکسان نیست . بدین معنی که در میان دختران طبق نظر محققان ، فعالیت جنسی ، در اکثر مواقع ، فقط در یک رابطه متعهدانه رخ می دهد .

نکته ی دیگر تاثیر وجود همسالان و دوستان در ایجاد رابطه ی جنسی در میان  نوجوانان است . بسیار دیده اید که نوجوان شما درمورد روابط دوستان خود و کم وکیف آن برای شما تعریف کرده اند . خب این بسیار طبیعی است که نوجوان با خود فکر کند که همه به غیر از من این کار را انجام میدهند .

 در اینجا آگاهی والدین در مورد مسائل جنسی نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و می تواند نقش پررنگی در مورد رابطه جنسی نوجوانشان داشته باشد . حتما والدین باید در مورد ارزش ها و نظرات خود در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج با نوجوان صحبت کنند .

با نوجوان به طور شفاف و واضح و خیلی به موقع ، درمورد مسائل جنسی و موضعتان در این رابطه و اینکه چه چیزی درست است و شما دوست دارید نوجوان چه رفتار هایی را داشته باشد ، وارد صحبت شوید . بدانید  و آگاه باشید که این مسئله به نفع خودتان و نوجوانتان است . این نظر اکد همه ی مشاوران متخصص کودک و نوجوان ، در مرکز تخصصی سلامت روان کودک و نوجوان مشاوران هیروو است .