مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

مشاوره کودک برای موفقیت

جمعه, ۱۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۴۹ ب.ظ

کودک موفق

یکی از دغدغه های اصلی والدین چگونگی تربیت فرزندان است به گونه ای که در آینده عضوی ارزشمند برای جامعه و موفق در امورات زندگی باشند . گرچه دستورالعمل صریح و مشخصی وجود ندارد ولی تحقیقات و بررسی های انجام شده چند عامل را در این خصوص موثر می داند :

 

عوامل موثر در شکل گیری موفقیت فرزندان

وادار کردن کودکان به انجام کارهای روزمره :

  با برنامه ریزی دقیق و مرتب بودن و تعریف کردن جایگاه کودک در خانه و خانواده ، می توان این ویژگی را به عنوان یک عادت رفتاری خوب در او شکل داد .

آموزش مهارت های زندگی به کودک با استفاده از روانشناسی کودک :

توانایی تصمیم گیری در کودکان : مثل آموزش فکر کردن به کودک و مهارت های تصمیم گیری صحیح برای دستیابی به موفقیت .

آموزش مهارت های برقراری ارتباط : بیان احساسات ، رعایت ادب و نزاکت در برخورد با کودک ، آموزش عذرخواهی کردن به کودکان ، آموزش عذرخواهی کردن ، مذاکره کردن ، روابط عاطفی در کودکان ، روابط اجتماعی ، مهار کردن لجبازی .

داشتن انتظارات بالا از کودکان :

انتظارات والدین اثر زیادی در آن چه که کودکان در آینده به دست می آورند دارد . والدینی که آینده ی کودک را در محیط دانشگاه و آکادمیک می بینند به نظر می رسد که برنامه های کودک را برای رسیدن به هدف خاصی طراحی کرده اند . کودکانی که از شایستگی اجتماعی بالاتری برخوردارند ، خیلی راحت تر با همسالان خود ارتباط برقرار می کنند و قادرند مشکلات کودکان را به تنهایی حل کنند و در آینده امکان بیشتری برای ورود به دانشگاه و اخذ مدرک و یافتن شغل مناسب دارند .

الگو پذیری از والدین : 

به طور کلی رفتار و تربیت بچه ها ، تابعی از نحوه ی برخورد و رفتار والدین می باشد و این بر اساس همین الگوپذیری کودکان از والدین است . به طوری که مطالعات نشان داده است والدینی که رابطه بین آن ها و کودکانشان محکم تر و صمیمی تر بوده و رابطه اصولی تری با فرزندان داشته اند ، احتمال موفقیت آن ها در آینده بیشتر است .

برای دریافت خدمات مشاوره ی تخصصی کودکان به صورت مشاوره تلفنی و آنلاین بهتر است با مراکز متخصص در زمینه ی کودک و نوجوان ارتباط برقرار کنید . حتی رسانه ها و کانال تلگرام تربیت کودکان نیز می تواند در این زمینه بسیار کمک کند .