مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

احترام به نوجوانان

دوشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۶:۳۲ ب.ظ


احترام گذاشتن به نوجوانان:


برای احترام گذاشتن به نوجوانان باید دروهله ی اول مهارتهایی درصحبت کردن درمورد مشکلات او بدون سرزنش داشته باشید . همچنین با تشویق کردن کودک به او کمک میکنید احساس دوست داشتنی و پذیرش و ارزشمندبودن و محترم داشته باشد.


چگونه نوجوانان به صحبتهایمان گوش دهند :


برای اینکه به صحبتهایمان گوش دهند کافی است به تمامی صحبتهای او گوش دهید وبه او کمک کنید برای حل مشکلاتشان .


احترام گذاشتن یا فرمانبرداری نوجوان :


احترام گذاشتن کودک را با اطاعت و فرمانبرداری اشتباه نکنید و این نکته را درنظر داشته باشید که شخصی که در خانه محترم نمی باشد بیرون از خانه نیزهرگز نمی تواند به دیگران احترام بگذارد.

احترام بگذاریم وخواسته هایمان را محترمانه از کودکان و نوجوانان بخواهیم . شما میتوانید با بکاربردن (کلمه من) احساساتان را بیان کنید درپیام (من) تمرکز روی شماست نه نوجوان. با بکاربردن این کلمه به نوجوان برچسب نمیزنید و او را سرزنش نمیکنید . با گفتن (من) بگویید چه چیزی درحال وقوع یا چه احساسی دارید یا توضیح دهید که چرا اینطور احساس میکنید . باید درنظر داشته باشیم ازکلمه (تو) استفاده نکنیم چرا کودک غمگین و دلسرد می شود و احساس سرکوب و سرزنش و بی ارزشی را به نوجوان میدهد . 

گفتن تو باید خجالت بکشی و یا تو باید انجام این کار را متوقف کنی / این جملات باعث اذیت و ازار شده و ممکن است به مقابله برخیزند و دیگر به حرف گوش نمیدهند . با انها صداقت داشته باشد اگر نوجوان مرتکب اشتباه شد بپذیرد و عذرخواهی کنید . همچنین بیشتر به صفات مثبت فرزندانتان بپردازید تا اشاره به جنبه های منفی . به نوجوان خود ارزش فردی بدهید فرزند شما باید بداند بعنوان یک انسان صاحب ارزش است مانند سایرین مورد احترام است . این حس به فرزندان می اموزد که اگر خود را محترم نشمارند نمی توانند احترام دیگران را حفظ کنند . استقلال نوجوانان را پایه ریزی کنید و به نوجوانان خود همواره بگویید دوستش دارید.

شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر از متخصصان روانشناس نوجوان و همچنین مشاوران تلفنی و مشاوره های رایگان آنلاین مشورت کرده و راهنمایی لازم را بدست اورید.


در مورد نوجوانان با استفاده از مرکز تخصصی روانشناسی کودک و نوجوان درست فکر کنید