مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

دلبستگی مطلوب به پدر و مادر

پنجشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

7دلبستگی مطلوب به پدر و مادر

دلبستگی مطلوب به پدر و مادر

دلبستگی مطلوب به پدر و مادر چقدر باید باشد ؟

آیا دلبستگی به پدر و مادر درست است ؟

رابطه نزدیک با پدر و مادر مفید است یا خیر ؟

رابطه نزدیک با مادر را دلبستگی مطلوب به مادر می نامند . دلبستگی مطلوب به پدر نیز وجود دارد . از نظر روانشناس بین دو نفر ایجاد می شود .

احتمالا می دانید که عقده حقارت خود کم بینی زمانی بوجود می آید که شخص توسط افراد پیرامون خود دست کم گرفته شود . ارزش شخصی کمتر از دیگری نیست ، اما وقتی که یک نفر بارها بگویند که او به درد هیچ کاری نمی خورد ، سرانجام باور خواهد کرد که چنین است . عکس این مسئله هم صحت دارد .

 

1دلبستگی مطلوب به پدر و مادر

 

اهمیت مادران

دخترانی که با دلبستگی مطلوب به مادر شکل می گیرند حق خود می دانند که از زندگی بهره ببرند ، آن ها معمولا خلاق و مستقل هستند و می توانند کاری به کار دیگران نداشته باشند . آن ها می دانند که هر کسی حق دارد مورد احترام دیگران باشد ، نیازهای جسمی و روحی خود را بیان کند ، در جستجوی مطلوب خود باشد و انتظار سهم مساوی از دارایی ها داشته باشد . آن ها توسط زندگی به سر شوق می آیند و از جسم ، غذا ، جنسیت و از حقیقت زنده بودن لذت می برند .

سرانجام دختران نیاز دارند که رشته های تعلق و وابستگی به مادرشان را کمی باز کرده و هویت و شخصیت خود را شکل دهند . این مسئله در دوران بلوغ اتفاق می افتد ، مگر اینکه قبل از بلوغ رسیدن دختر ، مادر بمیرد یا خانواده را ترک کند که در این صورت این جدایی زودتر اتفاق می افتد .

 

 

3دلبستگی مطلوب به پدر و مادر


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.


اهمیت پدران

پاره کردن رشته های تعلق و وابستگی به مادر در پسران زودتر از دختران اتفاق می افتد . همچنین برای یک دختر مهم است که از همان آغاز زندگی حضور پدر را در کنار خود احساس کند ، بنابراین یک دلبستگی مطلوب و طبیعی به پدر خواهد داشت .

اگر یک دختر در ابتدا حضور پدر یا یک الگوی مردانه مهربان را تجربه کند ، فاصله گرفتن از مادرش را آسانتر می یابد . او همچنین خواهد آموخت که روابط انسان ها با یکدیگر تفاوت های جزیی متنوعی دارند : پدر و مادر به گونه ای متفاوت با او رفتارمی کنند و هر یک از آن ها شخصیتی کاملا متفاوت دارند و نظرات و دیدگاه های آن ها نسبت به دنیا نیز متفاوت است .

 

 دلبستگی مطلوب به پدر و مادر


پدران چه کار خاصی انجام می دهند ؟

پدران درست مانند مادران به فرزندشان واکنش نشان می دهند . اما پدران اغلب بازی های مهیج و پر سروصدا همراه حرکات بدنی بیشتر و تغییرات ناگهانی بین جنبه های پرتحرک و بی تحرک بازی را ترجیح می دهند و از این جهت با مادران متفاوت هستند . شیوه بازی پدران نسبت به مادران هیجان انگیزتر است و این برای کودکان خیلی ارزشمند می باشد .

دختر بچه هایی که از ابتدا از نعمت پدر و مادر برخوردار هستند ، بزودی الگوهای روابط متفاوت را می آموزند ، و انتظارات و توقعات را به روابط متفاوت نسبت می دهند و این امر ، سازگاری با شرایط جدید را برای آن ها راحت تر می سازد ، زیرا آن ها نسبت به بچه هایی که تنها از نعمت پدر یا مادر برخوردار بوده اند دامنه وسیع تری از واکنش ها را داشته اند . در حالی که یک دختر بچه مادرش را شبیه به خودش احساس می کند ، پدرش جذابیت های یک غریبه را برای او دارد ( و این امر از همان ابتدا قابل توجه است ! )

آمارها نشان می دهد که تعداد زیادی از زنان موفق پدرانی داشته اند که آن ها را مستقل و متکیر به خود بار آورده اند . آن ها پدران خود را با صفاتی چون زیرک ، بلند پرواز ، پر انرژی و صبور یاد می کنند .

مقاله ی دلبستگی مطلوب به پدر و مادر ادامه دارد . با مشاوران هیروو همراه باشید .




روانشناس کودک تلفنی


برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو