مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

چرا دختران متفاوت هستند؟ ( قسمت دوم )

دوشنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

چرا دختران متفاوت هستند؟ ( قسمت دوم )

چرا دختران متفاوت هستند؟

بارزترین تفاوت در دخترها و پسرها چیست ؟

تفاوت زمان تولد دختر و پسر چقدر است ؟

چه چیزی درون مغز دختر و پسر است ؟

 

1چرادختران متفاوت هستند؟

 

 علاوه بر وجود تفاوت در اندام های جنسی دختر و پسر ، مغز جنین دختر و پسر به صورتی متفاوت از یکدیگر رشد می کنند . بارزترین تفاوت در غده هیپوتالاموس مغز دیده می شود که یک مرکز هورمونی یا ایستگاه تقویت قسمت فوقانی و میانی مغز است .

مواردی مانند تحریک جنسی ، گرسنگی ، تشنگی ، احساس گرما یا سرما و واکنش به یک موقعیت تهدید کننده به صورت مقاومت در برابر آن یا فرار از آن ، در این قسمت کنترل می شوند .

در این قسمت همچنین مجموعه ای از سلول ها به اندازه سرسوزن وجود دارند که به سومین هسته شکاف دار هیپوتالاموس قدامی معروف هستند . ظاهرا این ناحیه از مغز میل جنسی را کنترل می کند .

اندازه این مجموعه از سلول ها در دوران بچگی برای دختر و پسر یکسال است ، اما در پسران از سن ده سالگی شروع به رشد می کند و با آغاز دوره بلوغ ، پسران ۲/۵ برابر دختران در این قسمت سلول عصبی دارند.

در پاسخ به سوال چرا دختران متفاوت هستند؟ می توانیم بگوییم که بیشترین تفاوت مورد بحث بین مغز دختر و پسر است که مربوط به گروهی از سلول های عصبی است که دو نیمکره راست و چپ مغز را به یکدیگر متصل می کنند . این پل سلولی که جسم پنبه ای نامیده می شود به طور قطع در مغز دختران بزرگتر است و این می تواند توضیحی برای تفاوت در طرز تفکر پسر و دختر باشد .

دختران و زنان می توانند از دو نیمکره مغز به طور همزمان استفاده کنند ، اما مردان و پسران تنها می توانند در یک زمان از یک نمیکره استفاده کنند .

 

چرا دختران متفاوت هستند؟2


دخترها زودتر از پسرها شروع به صحبت کردن می کنند

همچنین ثابت شده است که نیمکره چپ مغز دختران سریع تر از نیمکره چپ مغز پسران به تکامل می رسد به خاطر اینکه قوه تکلم و گویایی در این نیمکره قرار دارد ، علی القاعده پسران دیرتر از دختران حرف زدن را یاد می گیرند .

نیمکره راست مغز که مسئول حل مسائل بصری – فضایی است در دختران دیرتر رشد می کند و این دلیلی است برای اینکه چرا دختر بچه ها اغلب در تجسم اشیا از چشم اندازهای متفاوت و نیز در تعیین موقعیت خود به لحاظ مکانی مشکل دارند .



جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.


تفاوت زمان تولد دختر و پسر

معمولا زمان به دنیا آمدن پسران یک و نیم ساعت بیشتر از زمان به دنیا آمدن دختران طول می کشد و احتمالا به خاطر این است که وزن پسران هنگام تولد به طور متوسط  بیشتر از وزن دختران است .

اگر نوزاد دختر خیلی رضایت بخش به نظر می رسد ممکن است به خاطر این باشد که به دنیا آمدن او به راحتی و بدون تجربیات وحشتناک اتفاق می افتد . احتمال تولد پیش از موقع ، امکان ابتلا به اختلالات ذهنی و بیماری های عفونی به وضوح در نوزادان دختر کمتر از نوزادان پسر است .

ما تنها می توانیم حدس بزنیم که چه عواملی در این عدم تعادل سهیم هستند . اما می توانیم بگوییم که هیدروکورتیزون همان هورمون استرس و تستوسترون که در بدن پسران تولید می شود ، آسیب پذیری سیستم ایمنی نوزادان پسر را افزایش می دهد .

شاید حقیقت اینکه دختران بعد از تولد به لحاظ اجتماعی سازگارتر از پسران هستند و نیز طولانی تر از آن ها ارتباط چشمی را حفظ می کنند به این مسئله مربوط می شود که احتمال سلامتی برای نوزادان دختر بیشتر است .

 

چرادختران متفاوت هستند؟

 

همچنین نوزادان دختر با شدت بیشتری به صداها و حضور افراد دیگر در اطراف خود واکنش نشان می دهند ، کمتر گریه می کنند و زودتر نیز آرام می شوند .

حتی در طول دوران حاملگی نیز استخوان های جنین دختر سه هفته زودتر از جنین پسر رشد می کند . در هنگام تولد نیز نوزادان دختر از نظر رشد بدن به اندازه چهار تا شش هفته جلوتر از نوزادان پسر قرار دارند . همچنین هنگام بلوغ نیز به نحو قابل مشاهده ای دختران حداقل دو سال از پسران همسن و سال خود جلوتر هستند .

 

مقاله چرا دختران متفاوت هستند؟ ادامه دارد . با مشاوران هیروو همراه باشید.


مشاوره روانشناسی آنلاین


برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو