مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

چرا دختران متفاوت هستند ؟

يكشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

تفاوت رشد دختران و پسران

چرا دختران متفاوت هستند ؟

چرا دختران متفاوت هستند ؟
تفاوت دخترها و پسرها چیست ؟
کروموزوم ها چگونه غده های جنسی را تشکیل می دهند ؟

همه ما پدر و مادر ها نگران فرزندان خود هستیم و می خواهیم که بهترین تلاش خود را برای آن ها انجام دهیم – یا حداقل از اشتباه های بزرگ اجتناب کنیم .

امروزه انتظارات ما از پسران خیلی شبیه انتظارات ما از دختران است . ما می خواهیم که فرزندان ما قوی باشند –  قوی به معنای اینکه از نظر اجتماعی :  مسئولیت پذیر ، مستقل و تا حدودی جسور ، باهوش و مهربان باشند – و می خواهیم که فرزندانمان از عهده تمامی کارهایی که در زندگی با آن مواجه خواهند شدند ، بر بیایند .

مدتی قبل از اینکه یک نوزاد چشم به جهان بگشاید ، در ذهن پدر و مادرها فیلمی در حال نمایش است . آن ها تصور می کنند که با وجود این نوزاد زندگی آن ها چه شکلی خواهد شد و  اغلب ، افکار خود را بر ویژگی هایی که یک پسر یا دختر خواهد داشت متمرکز می کنند . این امری کاملا طبیعی و همچنین لذت بخش است و شوق پدر و مادر را برای به دنیا آمدن فرزندشان بیان می کند.

 

1تفاوت رشد دختران و پسران

همه انسان ها منحصر به فرد هستند

یک مادر در زمانی که دختری را حامله بوده است در دفتر خاطراتش چنین نوشته است : برای من گویی او به دنیا آمده است ، به خاطر اینکه تصویر او در قوه تخیلم شکل گرفته است . او موجودی زیبا ، قوی ، با اعتماد به نفس ، پرشور و باهوش است . از طرف دیگر پدر این نوزاد یک دختر کوچولوی دوست داشتنی و مهربانی را تصور می کرد می تواند او را در آغوش گرفته و کنار خود بخواباند .

والدین باید در نظر داشته باشند که پیش داوریهای زیادی درباره جنسیت ها وجود دارد و بیشتر فرزندان نیز کاملا متفاوت از آن چه که پدر و مادر در رویای خود تصور می کنند ، پرورش می یابند . دختران همیشه آرام ، دوست داشتنی و خوش رفتار نیستند . درست همانطوری که پسران خود به خود تخس و پرخاشگر و خشن نیستند . چرا دختران متفاوت هستند ؟

همه بچه ها منحصربه فرد هستند . هر یک از آن ها هنگام به دنیا آمدن شخصیت متمایز خود را نیز به همراه می آورد و این شخصیت می تواند تحت تاثیر محیط پیرامون او قرار گیرد .

بیشتر زنان بارداری که می دانند جنین آن ها دختر است ، کاملا با او احساس نزدیکی می کنند . آن ها او را نسخه کوچک خود می دانند و با جنینی که در رحم خود دارند احساس همزیستی می کنند . ما کاملا یکی هستیم – هدف ها و دلبستگی های ما نیز یکی است .


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

 

زیست شناسی در مورد ” چرا دختران متفاوت هستند ؟  ” چه می گوید

حقایق زیستی چه می گویند ؟ در هفته های اول حاملگی ، زمانی که زنان حتی نمی دانند که حامله هستند ، نطفه های دختر و پسر یکسان است و تنها از طریق کرومزوم های جنسی می توان مذکر یا مونث بودن آن ها را تشخیص داد : کروموزوم های X Y برای پسران و کروموزوم های X X برای دختران .

کروموزوم های X از تخمک های مادر بوجود می آید . اسپرم پدر یا کروموزوم X دارد و یا کروموزم Y . اگر تخمک مادر با کروموزوم X پدر لقاح کند ، جنین دختر خواهد بود . اگر نه ، او پسر خواهد بود . بیشتر ژن ها در کروموزوم های X قرار دارند ، که حدود ۲۰۰۰ ژن هوش در میان آن هاست . کروموزوم Y نیز حاوی ژن های تولید مثل هستند .

به لحاظ آماری ، میزان تشکیل پسر بیش از نطفه دختر است ، اما تعداد جنین های پسر که سقط می شوند یا مرده به دنیا می آیند بیش از جنین های دختر است . یک نظریه حاکی از آن است که جنین های پسر به عوامل محیطی زیان آور حساس تر هستند ، نظریه دیگری می گوید که دستگاه ایمنی بدن مادر ، جنین پسر را به عنوان یک عنصر خارجی قلمداد می کند و اشتباها به آن حمله می کند .

 

چرا دختران متفاوت هستند ؟1

کروموزوم  X و کروموزوم Y

در هفته ششم حاملگی ، کروموزوم مذکر Y فرمان می دهد که غده های جنسی تشکیل شوند . اما کروموزوم  X که پرورش دهنده جنین دختر است از هفته دوازدهم تنها باعث رشد تخمدان می شود .

در طول دوران حاملگی ، تخمدان ها و غده های جنسی شش هورمون ترشح می کنند که این هورمون ها در شکل گیری ویژگی های جسمی و حرکات و رفتار آینده جنین دخالت دارند .

هورمون های جنسی مردانه آندروژن نامیده می شوند و شامل تستوسترون هستند . هورمون های زنانه استروژن و پروژسترون هستند . این هورمون ها هم در بدن جنس مذکر و هم در بدن جنس مونث به مقادیر متفاوت ایجاد می شوند .

اگر نطفه دارای هورمون های آندروژن کافی باشد ، آنگاه دستگاه تناسلی مردانه رشد می کند و اندام های مربوط به جنس مونث کم کم تحلیل رفته و ناپدید می شوند . در نطفه مونث واژن ، لوله رحمی و رحم رشد کرده و اندام های مربوط به جنس مذکر از بین خواهند رفت .

لوله های رحمی نطفه مونث ۶ تا ۷ میلیون تخمک را در خود ذخیره می کنند که با آغاز دوره بلوغ تعداد آن ها به ۴۰۰۰۰۰ تخمک کاهش پیدا می کند . در صورتی که پسرها تنها در دوران بلوغ شروع به تولید اسپرم می کنند .

در ادامه بیشتر در مورد تفاوت های دختر و پسر و آنچه در مغز آن ها وجود دارد ، صحبت خواهیم کرد .

مقاله ی چرا دختران متفاوت هستند ؟ ادامه دارد . با مشاوران هیروو همراه باشید .

 


مشاوره تلفنی


برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو