مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

انجام دادن تکالیف مدرسه

سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

انجام دادن تکالیف مدرسه 3

انجام دادن تکالیف مدرسه

  • انجام دادن تکالیف مدرسه چقدر اهمیت دارد ؟
  • انجام تکالیف مدرسه چه تاثیری بر یادگیری فرزندم دارد ؟
  • برای سهل انگاری کودکم / نوجوانم در انجام دادن تکالیف مدرسه چه کار بکنم ؟

انجام دادن تکالیف مدرسه در مورد نوجوانان برای برخی خانواده ها تبدیل به معزلی حل نشدنی و اعصاب خرد کن شده است . از یک سو نگرانی والدین در مورد فرزندشان چه کودک و چه نوجوان و از سوی دیگر سهل انگاری نوجوانان در انجام این امر مهم ، باعث ایجاد تنش و استرس و اضطراب در محیط خانه می شود .

برای این که نوجوانتان درس های مدرسه اش را به خوبی یاد بگیرد ، تنها سپری کردن شش هفت ساعت در مدرسه راهنمایی یا دبیرستان کافی نیست ، بلکه علاوه بر آن ، ممکن است او تکالیفی داشته باشد که باید هر شب ، یا چند شب در هفته به آن ها بپردازد .

 

4انجام دادن تکالیف مدرسه


اهمیت و ارزش تکالیف درسی

اهمیت و ارزش تکالیف درسی را کم تلفی نکنید . هر قدر هم که نوجوان در مدرسه وظیفه شناس باشد ، اگر بخواهد امتحان هایش را با موفقیت پشت سر بگذارد و وظایفش را به موقع انجام دهد ، لازم است که در خانه هم مقداری از وقت خود را به انجام دادن تکالیف مدرسه و مطالعه درس هایش اختصاص دهد .

اگر شما به نوجوانی خود فکر کنید ، ممکن است درک کنید که چرا نوجوانتان ، گاهی در بعد از ظهر و عصرها نمی خواهد سراغ کتاب هایش برود . هر چه باشد ، فعالیت های دیگر از قبیل دیدن دوستان ، تلفنی صحبت کردن ، تماشای تلویزیون خیلی لذت بخش تر هستند .

اما شما می توانید به نوجوانتان کمک کنید که تکالیف درسی اش این قدر طاقت فرسا و خسته کننده به نظر نرسند . او حتما باید مکان ساکت و آرامی برای مطالعه در اختیاز داشته باشد .

این مکان ممکن است اتاق خود او یا اتاق پذیرایی ، قبل و بعد از زمان شام خوردن باشد . به او پیشنهاد بکنید که هر روز تکالیفش را سر ساعت معینی انجام دهد ، مثلا از ۴ تا ۶ بعد از ظهر ، ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ شب . به او کمک کنید که بتواند پیگیر تکالیفش باشد .

 

1انجام دادن تکالیف مدرسه


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.


یادداشت کردن و برنامه ریزی برای انجام دادن تکالیف مدرسه

برای این منظور یک دفترچه یاددشت ، مناسب است و او در مدرسه می تواند تکالیفی را که در خانه باید انجام دهد یادداشت کند . و هم چنین ، یک نموداری که تاریخ و زمان تحویل تکالیف یا امتحان هایش را در آن ترسیم و یاددشت کند ، می تواند مناسب باشد .

اگر نوجوان شما در کودکی برای مطالعه عادت های مناسبی کسب کرده باشد ، در نوجوانی و بزرگسالی و در طی دبیرستان و دانشگاه ، قادر خواهد بود آن ها را ادامه دهد .

اگر تکالیف او را جدی تلقی کنید ، او نه تنها قادر خواهد بود کارنامه ی بهتری به منزل بیاورد ، بلکه دارای انضباط شخصی و پشتکار خواهد شد . این انضباط شخصی در بقیه ی جنبه های زندگی ، از قبیل کار و تفریحات هم به او کمک خواهد کرد .

 

انجام دادن تکالیف مدرسه

 

هر چند ممکن است نوجوان شما گله کند که تکالیفش بیش از حد زیاد هستند ، اما مطالعات نشان داده اند ، مدارسی که به دانش آموزانشان تکالیف بیشتری می دهند ، دانش آموزانی بار می آورند که از لحاظ تحصیلی موفق ترند . موضوع به همین سادگی است .

روانشناس غیرحضوری


برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو