مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

انگیزه های نوجوان

يكشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

انگیزه های نوجوان 7

انگیزه های نوجوان

انگیزه های نوجوان چه می تواند باشد ؟

نوجوان به انگیزه نیاز دارد و بدون آن گذر از مرحله ی نوجوانی به بزرگسالی بسیار سخت می شود ؛

  • چگونه به نوجوان خود انگیزه دهیم ؟
  • چرا نوجوان به انگیزه نیاز دارد ؟
  • برای تقویت انگیزه در نوجوان چه باید کرد ؟


پاسخ مشاوران متخصص هیروو را با هم می خوانیم :

من از درس و مدرسه متنفرم ، از رفتن به کلاس خوشم نمیاد و درس خواندن را دوست ندارم . هر چه زودتر از درس و مدرسه رها شوم بهتر است !


انگیزه های نوجوان


بعضی از نوجوان ها احساس می کنند فقط اگر مدارس نبودند ، دیگر هیچ کم و کسری در زندگی نداشتند . آن ها وسط کلاس های درس ، غرق افکار و خیالبافی های خود می شوند .

این نوجوان ها به ندرت سراغ تکالیف درسی می روند و برای امتحان های درسی هیچ مطالعه ای نمی کنند و غالبا سعی دارند ، با تقلب آن ها را پشت سر بگذارند . افتضاح بودن نمرات کارنامه شان هیچ تاثیری روی آن ها ندارد ، و به نظر می رسد که هیچ ارزشی برای یادگیری قائل نیستند و فرقی برای آن ها ندارد که در آینده چه عاقبتی داشته باشند .


تقویت انگیزه های نوجوانان از طریق مشاوره تلفنی

اگر خصوصیات بالا تا حدی در نوجوان شما وجود داشته باشد ، این فقدان انگیزه های نوجوان و علاقه حتما شما را دچار احساس ناامیدی و ناکامی کرده است :

چرا در حالی که بسیاری از همکلاسی های او مشتاق کسب نمرات خوب A و B هستند ، او مطلقا راضی نمی شود یک کتاب را باز کند ؟ چرا وقتی خیلی از دانش آموزان دیگر به کنکور و دانشگاه فکر می کنند ، او فقط در انتظار تمام شدن مدرسه است و یا حتی به فکر ترک تحصیل است ؟


جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص از طریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

عوامل بی انگیزه بودن نوجوان چیست ؟

همان گونه که در مقاله های قبل هم اشاره کردیم ، مسائل زیادی وجود دارند که می توانند حواس نوجوانتان را پرت کنند و مانع از آن شوند که او کارهای مدرسه را جدی بگیرد .

اگر نوجوانتان بی انگیزه است ، از او بپرسید که در مدرسه چه مشکلی دارد مثلا ممکن است با یک معلم خاص مشکل داشته باشد .

گاهی یک مشکل جسمانی وجود دارد و می تواند ، از ضعیف بودن چشم ها گرفته تا یک بیماری قند باشد که خوب       کنترل نشده است .

( در این مثال ها ، عینک یا برنامه ی غذایی دقیق تر می تواند به او کمک کند و اوضاع رو به راه شود . ) با یک بررسی پزشکی دقیق می توان مشکلات جسمی موجود را تشخیص داد و درمان کرد .

در بعضی نوجوان ها افسردگی و اعتماد به نفس پایین عامل کاهش انگیزه است این نوجوان ها چون توقع و انتظار کمی از خودشان دارند ، برای کسب موفقیت ، حتی تلاش هم نمی کنند .


انگیزه های نوجوان 4


جالب این جاست که ، در حالی که کسب موفقیت تحصیلی می تواند به آن ها کمک کند تا اعتماد به نفس آسیب دیده خود را افزایش دهند ، اما چون خودشان را لایق موفقیت نمی دانند ، حتی تلاش نمی کنند آن را به دست بیاورند . واقعا نوجوان به انگیره نیازدارد . اما راه کسب آن به چه صورت است ؟ عوامل برانگیختن انگیزه های نوجوان چیست ؟

با مقداری تدریس خصوصی در خارج از مدرسه ، اغلب می توان به این نوجوان ها کمک کرد ، تا به درس هایی بپردازند که برای آن ها مشکل تر است و از این طریق ، بر این جنبه ها ، متمرکز شوند .


راه های کسب انگیزه می تواند از میان دروس نیز باشد

اگر نوجوانان با کار کردن روی درس هایی مثل فرمولهای جبر یا مفاهیم ادبیات و غیره می توانند احساس توانمندی به دست بیاورند ، این تجربه های مثبت به آن ها انگیزه می دهد برای کسب موفقیت در سایر زمینه ها هم تلاش می کنند .

در عین حال ، حتی اگر نوجوان علاقه ای به صحبت کردن با شما از خود نشان ندهد و برای ایجاد رابطه با شما هیچ تلاشی و فعالیتی نکند ، باز هم شما باید با تلاش مضاعف ، سعی کنید راه های ارتباطی تان را با او باز نگهدارید . انگیزه های نوجوان تان را کشف کنید .


انگیزه های نوجوان 6


در مورد آن چه در ذهن و قلبش می گذرد با او صحبت کنید . اگر حساسیتی نداشته باشد ، می توانید برای او از دوره ی نوجوانی خود تعریف کنید و مثلا بگویید که در دبیرستان برای یادگیری زبان ها یا فهم جدول های شیمی چه قدر مشکل داشته اید . او را تشویق کنید تا برای خود اهدافی واقع بینانه انتخاب کند و تلاش کند که به آن ها برسد .

متاسفانه ، محصول طبیعی میل نوجوان به استقلال این است که هر وقت شما بگویید بله ، او ناخودآگاه ، فورا بگوید نه . یکی از تظاهرات این سرکشی و طغیان دوره ی نوجوانی ، افت تحصیلی و ناکامی در مدرسه است .

اگر این مسئله اتفاق بیفتد ، ممکن است برای اصلاح اوضاع لازم باشد که با افراد متخصص یا یک مشاوره تلفنی  مجرب مشورت کنید‌.


 مشاوره تلفنی

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو