مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

روانشناسی ، مشاوره و درمان حوزه خانواده و کودکان

مشاوران هیروو

مشاوران هیروو

آموزش پیروی از قوانین در کودکان

دوشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ
آموزش پیروی از قوانین در کودکان

آموزش پیروی از قوانین در کودکان

آموزش پیروی از قوانین در کودکان هدف یادگیری ما در این مطلب است که می تواند در راستای ارتباط بهتر و رفتار مناسب تر کودکان در خانه و حتی و بیرون از آن مفید باشد . این روش و آموزش مهارت می تواند در مراکز مشاوره ،مهد کودک ها و مدارس در برنامه های مربیان و معلمان و مشاورین محترم برای تربیت صحیح کودکان جای بگیرد .

مهارت : احترام ، ایجاد توافق جمعی

از گروه کودکان بپرسید ” تبعیت از قوانین یعنی چه ؟ اگر مردم از قوانین تبعیت نکنند ، چه اتفاقی می افتد ؟

فکر های خود را روی هم بگذارید و نطرات خود را مثلا اگر در مدرسه این مهارت آموزش می شود روی تخته سیاه و یا اگر در منزل هستید روی برگه ی بزرگی بنویسید .

2آموزش پیروی از قوانین در کودکان

برای آموزش پیروی از قوانین در کودکان به آن ها توضیح دهید :

قوانین ، نحوه ی رفتار کردن را به ما نشان می دهد . همواره باید از برخی قوانین تبعیت کرد تا صدمه ای به کسی وارد نشود یا اتفاق بدی رخ ندهد . مواردی نظیر ” دزدی نکنید ” و ” حقیقت را بگویید ” از جمله قوانینی هستند که همواره باید از آن ها تبعیت کنیم . در گروهی مثل گروه ما ، قوانین خاصی وجود دارد و برای اینکه همگی بتوانیم با هم کنار بیاییم از آن ها تبعیت می کنیم .

جهت تماس و مشاوره تلفنی با روانشناس و مشاوران  متخصص ازطریق تلفن ثابت و بدون پیش شماره با 9092305983 تماس حاصل فرمایید.

یا به سایت www.heiroo.com مراجعه کنید.

برخی از اصول آموزش پیروی از قوانین در کودکان عبارت اند از :

صحبت دیگران را قطع نکنید ، از الفاظ زشت استفاده نکنید ، از گفتن چیزهایی که دیگران را آزار می دهد ، بپرهیزید . اگر این قوانین را نداشتیم به سختی با هم کنار می آمدیم .

هنوز برای بچه ها توضیح می دهید و روی صحبتتان با آن هاست ؛ به آن ها می گویید : سایر قوانین انعطاف پذیر هستند . به طور مثال ، اگر ساعت خواب شما ۹/۳۰ شب باشد ، ممکن است مادرتان در این قانون استثنا قایل شود و گاهی اجازه دهد بیشتر بیدار بمانید .

آموزش پیروی از قوانین در کودکان 1

تنها مواقعی می توان در قوانین استثنا قایل شد که کسی در نتیجه ی این کار آزار یا آسیب نبیند . در گروه ماهم ، برخی قوانین انعطاف پذیر هستند . به عنوان مثال اگر فعالیتی انجام می دهیم که دیگران آن را دوست ندارند ، می توانیم در زمان مقرر شده ی آن فعالیت تغییر ایجاد کنیم .

از کودکان بپرسید کدامیک از قوانین زیر همواره باید رعایت شود و کدامیک گاهی اوقات می تواند تغییر کند . از آن ها بخواهید دلایل خود را برای انتخابشان توضیح دهند .

  • هنگام عصبانیت کسی را نزنید .
  • اتاق تان را مرتب نگه دارید .
  • به معلم گوش دهید .
  • رژیم غذایی مناسبی داشته باشید .
  • پشت سر مردم حرف نزنید .
  • هر روز تختخواب خود را مرتب کنید .


کودکان می توانند قوانین دیگری که در خانه یا مدرسه وجود دارد را عنوان کنند و بگویند چرا این قوانین همواره باید رعایت شوند یا اینکه چرا برخی مواقع می توان در آن ها استثنا هایی قایل شد .

برای مشاهده مطالب بیشتر روی لینک زیر کلیک نمایید.

منبع : مشاوران هیروو